Ledig stilling

Vi søker kommunikasjonsrådgiver!

Som kommunikasjonsrådgiver i Ukom vil ditt ansvarsområde være kommunikasjon med og til helse- og omsorgstjenesten, eksterne partnere og befolkningen. Du vil jobbe tett sammen med våre ulike undersøkelsesteam om dette. Arbeidsoppgavene innebærer å planlegge, utvikle og gjennomføre Ukoms ulike kommunikasjonsaktiviteter.

Vi er avhengig av å nå ut med viktige pasientsikkerhetsbudskap. Vi søker deg som vet hva som fungerer i ulike kanaler. Du er god på å formidle fagstoff og nyhetssaker gjennom visuell historiefortelling.

Arbeidsoppgaver

  • Webredaktør med utviklingsansvar for nettsiden www.ukom.no
  • Bistå i produksjonen av Ukoms rapporter
  • Utarbeide og formidle nyhetssaker og annet materiale for intranett og internett
  • Bruke sosiale medier systematisk til å dele viktig informasjon
  • Produsere informasjons- og pressemateriell
  • Koordinere Ukoms kontakt med pressen
  • Planlegge og markedsføre arrangementer
  • Ha ansvaret for produksjon av video og lyd til ulike formål (webinar/film/podcast/streaming av arrangement)

Kvalifikasjoner

Vi ser etter deg som er faglig dyktig og som er opptatt av hvordan vi kan kommunisere for å bidra til læring og forbedring.

Du må ha

  • høyere utdanning, fortrinnsvis innen helse, kommunikasjon, pedagogikk eller journalistikk
  • erfaring fra journalistikk eller formidling
  • god kjennskap til helsetjenesten og offentlig forvaltning
  • svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • evne til å jobbe i team med høyt tempo
  • erfaring med medieproduksjon på ulike digitale flater
  • gode IKT-kunnskaper og erfaring med publiseringsverktøy
  • erfaring med enkel grafisk design

Vi søker deg som

  • har god rolleforståelse
  • trives med samarbeid
  • har god gjennomføringsevne
  • har høy personlig integritet
  • arbeider etter avtalte mål og prioriteringer
  • bidrar til forbedring
  • er opptatt av pasientsikkerhet og kvalitetsforbedring

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk 100 %
  • Spennende arbeidsoppgaver i et nasjonalt nybrottsarbeid
  • Faglige utviklingsmuligheter
  • Godt arbeidsmiljø
  • Moderne kontorlokaler, nært kollektivknutepunkt og med god sykkeladkomst
  • Lønn kr 650 000 -- 800 000 avhengig av søkerens kvalifikasjoner og erfaring. Avlønning ut over dette kan være aktuelt for søkere med særskilt kompetanse.
  • God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse
  • Fleksitidsordning
  • Trening i arbeidstiden
  • Hjem-jobb-hjem ordning

Arbeidssted er Forus i Stavanger.
Jobben kan innebære noe reising, mest innenlands.

Ukom ønsker personer med nedsatt funksjonsevne eller mangler i sin CV velkommen som søkere.
Hos oss ønsker vi:

  • å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning
  • å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn

Kontaktinformasjon

Åshild Vistnes van der Veen, Ass. Direktør, 940 30 304, ashild.vistnes.van.der.veen@ukom.no

Arbeidssted

Forusparken 2
4033 Stavanger

Søk på stillingen:Klikk her

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Statens undersøkelseskommisjon for helse- og omsorgstjenesten (Ukom)

Referansenr.:4310006030
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.12.2020